2016. jún 15.

Újabb hátrányos helyzetű kisiskolákban újulnak meg a mosdók

írta: Mosdófelújítás
Újabb hátrányos helyzetű kisiskolákban újulnak meg a mosdók

A Domestos vásárlói finanszírozták a munkálatokat

Nagy sikerrel zárult a Domestos idei kampánya, így idén újabb általános iskolákban várják felújított és a fertőtlenítőtől csillogó mosdók a gyerekeket a szeptemberi tanévkezdéskor.

domestos_sajtotajekoztato_048.jpg

Második alkalommal indította útjára idén tavasszal iskolai mosdó felújítási programját a Domestos gyártója, az Unilever. A program keretében minden március eleje és május vége között kiskereskedelemben értékesített Domestos árából 5 forintot szántak erre a célra. A felújításra szoruló mosdók szűkített listáját a fenntartó segítségével állította össze a vállalat, az iskolákra pedig bárki szavazhatott a Domestos internetes oldalán. Hogy végül hány intézményben örülhetnek a gyerekek felújított a mosdóknak, az elsősorban a vásárlókon múlt.

Végül összesen 13 637 635 forint gyűlt össze, ebből 3 iskola mosdóinak felújítására nyílik lehetőség. Azonban ennél is több intézményben örülhetnek, mivel az idei kampány médiapartnere, az NLCafét is kiadó Centrál Médiacsoport úgy döntött, maga is vállalja egy iskola mosdóinak felújítását, és hasonlóan döntött a kampányt szintén főtámogatóként segítő Market Építő Zrt. is, ennek értelmében pedig összesen az ország öt településén születnek újjá az iskolai mosdók.

„Örülök, hogy idén újabb iskolákban teremthetünk méltó környezetet és megfelelő higiéniai körülményeket a gyerekeknek a mosdók felújításával. Ezért köszönet jár vásárlóinknak, hiszen a támogatás mértéke az ő vásárlásaiktól függött. A Domestos fontosnak tartja a fiatalok higiéniai nevelését, ezért is készítettünk idén reprezentatív felmérést az alsó- és felső tagozatosok tisztasággal kapcsolatos attitűdjéről. A fiataloknak igényük van a tisztaságra, a kórokozóktól megtisztított környezetre. Büszke vagyok rá, hogy kampányunkkal ehhez hozzájárulhattunk” – hangsúlyozta Aranyi László, a Domestos kategória managere.

domestos_sajtotajekoztato_039.jpg

A kampányhoz idén médiapartnerként csatlakozó NLCafé tulajdonosa, a Centrál Médiacsoport nem csak a kampány sajtómegjelenéseihez járult hozzá. Azonosulva az üggyel úgy döntöttek, hogy maguk is anyagi támogatást nyújtanak egy intézmény mosdóinak felújításához, emellett a Nők Lapja Café szerkesztősége társadalmi munkában maga is részt vesz a megújulási folyamatban.

Pácsonyi Daniella, az NLCafé.hu főszerkesztője elmondta: Az NLCafé mindig fontos feladatának tartotta, hogy a kiálljon a nehéz sorsú gyerekek, családok mellett. Amikor elkezdtünk együtt dolgozni az Unileverrel nem volt kérdés, hogy a médiatámogatáson túl is szeretnénk részt venni a kampányban.”

domestos_sajtotajekoztato_045.jpg

Hasonlóan egy teljes iskola mosdóinak felújítását vállalta saját költségén a Market Építő Zrt., a program másik főtámogatója.

„A Market megalapítása óta keresi a lehetőségét, hogy segíthessen szervezeteknek, egyéneknek, családoknak, a társadalomnak. Külön öröm, hogy a Domestos által egy komoly médiaérdeklődésre számot tartó projektnek lehetünk részesei. Ez azért fontos, mert minél több emberhez jut el ez a kampány, annál nagyobb az esély, hogy példaként szolgáljon más vállalatok számára is”- mondta Suga János, a Market Építő Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese.

Az iskolák fenntartója segítette a Domestos gyártóját a legnehezebb helyzetben lévő iskolák shortlistjének összeállításában. A programot támogatásáról biztosította a kormányzat is.

Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára elmondta: „Példaértékű kezdeményezés, amelyben megvalósul a vállalati szféra és a kormányzat együttműködése. Hiszen mindannyiunk közös célja és érdeke, hogy a gyerekek méltó körülmények között jussanak versenyképes tudáshoz. Az Unilever a Kormány stratégiai partnereként korszerű technológiát, befektetéseket hozott Magyarországra és működésében nagy számú magyar munkaerőre támaszkodik. Örülök, hogy a mosdófelújítási programnak köszönhetően az együttműködés tovább gazdagodik. Fontosnak tartom azt is, hogy a program több magyar vállalkozást is bevon”.

domestos_sajtotajekoztato_046.jpg

A vásárlói 5 forintokból és a többi támogató felajánlásból az alábbi iskolák mosdói fogadhatják megújulva a szünidőről visszatérő gyerekeket szeptemberben.

A Domestos vásárlóinak jóvoltából az iskolai mosdók a következő általános iskolákban újulhatnak meg:

  • Bács-Kiskun megyében a KT Bem József Általános Iskola Páhi Általános Iskolája
  • Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a Nyírcsászári-Bátorliget-Terem-Nyírderzsi Általános Iskola
  • Heves megyében a Rózsaszentmártoni Móra Ferenc Általános Iskola Bajza József Tagiskolája

Az NLCafé.hu tulajdonosa, a Centrál Médiacsoport jóvoltából megújulnak a mosdók a Somogy megyei Gamási Általános Iskolában.

A Market Építő Zrt.-nek köszönhetően új mosdókba térhetnek vissza ősszel a gyerekek a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Encsencs-Penészlek-Nyírvasvári Általános Iskola Penészleki Tagintézményébe.

A program segélyszervezeti partnere a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet.

Az Unilever elkötelezetten áll ki az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) 17 globális célja mellett amelyekkel a szervezet 2030-ra megszüntetné a mélyszegénységet, visszaszorítaná a társadalmi egyenlőtlenségeket, valamint megállítaná a klímaváltozást. Az ENSZ megfelelő higiénia biztosítására vonatkozó célkitűzésével egybehangzóan, az Unilever azt vallja, hogy mindenki számára hozzáférést kell biztosítani a biztonságos ivóvízhez, az alapvető közegészségügyi ellátáshoz és higiéniás körülményekhez, így Domestos márkáján keresztül azt a vállalást tette, hogy 2020-ig világszerte 25 millió ember számára javítja a WC-használat körülményeit. A fejlődő országokban ezt részben mosdók telepítésével, máshol felújításával, fertőtlenítésével érik el.

 

Szólj hozzá